UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
 

Logopeda

Spis treści

 

 Ćwiczenia logopedyczne

 

Osiągnięcie prawidłowego stanu mowy uwarunkowane jest określonymi dyspozycjami w funkcjonowaniu narządu słuchu i aparatu mowy. Zapewniają one prawidłowe rozumienie wypowiedzi słownych i ich tworzenie.

 

Aby zapewnić dzieciom prawidłowy rozwój prowadzone są:

 

Ćwiczenia słuchowe:

  • ćwiczenia z wykorzystaniem bodźców niewerbalnych:
    • uczą koncentrowania uwagi na sygnałach słuchowych i analizowania tego, co się słyszy,
  • ćwiczenia słuchu fonematycznego:
    • usprawniają umiejętność utożsamiania i różnicowania dźwięków mowy, dzięki czemu możliwe jest prawidłowe rozumienie wypowiedzi słownych, a także prawidłowe ich wymawianie.

 

Ćwiczenia rozumienia wypowiedzi i ćwiczenia pamięci słownej:

  • celem jest przyśpieszanie procesów rozwojowych w zakresie rozumienia informacji słownych.

 

Ćwiczenia głosowe:

  • celem jest ochrona aparatu fonacyjnego, czyli krtani przed przeciążeniem,
  • uczymy umiejętnego kierowania własnym głosem oraz wybrzmiewania głosu.

 

Elementy kinezjologii edukacyjnej:

  • ćwiczenia wg Denisona usprawniają ciało, aktywizują system nerwowy, rozładowują napięcia wywołane stresem oraz integrują połączenia nerwowe w obu półkulach.

 

Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej:

  • celem jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych i motorycznych oraz współdziałanie pomiędzy tymi funkcjami. Dzięki temu dziecko ma szansę szybciej nauczyć się czytać i pisać.

 

Ćwiczenia grafomotoryczne:

  • celem jest usprawnienie ruchów rąk oraz współdziałanie oka i ręki.

 

Ćwiczenia te pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania, służą także korygowaniu nieprawidłowej techniki rysowania i pisania.